3 kompozisyon konusu

1. Bir arkadaşınız bir yaşam boyu eğitim merkezini kurdu. Ona yardım etmek için, kısa bir tanıtım yazısı hazırlamalısınız. Yaşam boyu eğitimin faydalarını, “Işık” yaşam boyu eğitim merkezinin sunduğu kursları v.s. anlatın. (100 sözcük)

Şu ipuçlarından da faydalanabilirsiniz: iş hayatında başarılı olmak; çeşitli alanlarda bilgi sahibi olmak; kariyer değişikliği; kişisel gelişim

IŞIK

Yaşam Boyu Eğitim Merkezi

20den fazla kursumuz var! Hemen kayıt olun!

İngilizce – Almanca – Fransızca; Bilgisayar; Daktilografi; Resim; Fotoğraf…

İrtibat numarası: 212 556 66 007

2. Türk bir arkadaşınızın küçük kardeşinden aşağıdaki e-postayı aldınız. 18 yaşında olan Özlem, üniversiteye şimdi başlıyor. Size yeni hayatını ve üniversiteden beklentilerini anlatıyor. Ona uygun bir şekilde cevap yazıp, yeni hayatı ve eğitimi hakkında bazı tavsiyelerde bulunun. (80 sözcük)

Sevgili Maria,

Nasılsın?

Biliyorsun, ben üniversite sınavında Eskişehir Üniversitesi’ni kazandım; yani, artık ailemden uzak, yeni bir hayata başlıyorum. Dersler daha yeni başladı, ama bölümüm gerçekten çok ilginç görünüyor. Başka etkinliklere de başlamak istiyorum: ya dans kurslarına gideceğim, ya da bir yabancı dil öğreneceğim. Henüz çok arkadaşım yok. Okuldan birkaç çocukla tanıştım, birkaç defa okulun kafeteryasında oturup sohbet ettik, ama bu kadar. Bakalım burada lisede olduğu gibi dostuklar kurabilecek miyim…

En kısa zamanda ziyaretime gelmeni bekliyorum, tamam mı?

Sevgiler,

Özlem

3. Sınıfınızın duvarına asılacak bir panoya, öğrenciler yabancı dil öğrenmenin önemi ve faydaları hakkındaki fikirlerini anlatacak. Siz de bu konuda kısa bir yazı yazın. (en az 100 sözcük)

Şu ipuçlarından da faydalanın: gelecekteki planlarım; yurtdışında okumak; iş bulmak; mesleğimle ilgili kitap ve makaleler okuyabilmek; edebiyat; eserleri orijinalden okuyabilmek; ufkumuzu genişletiyoruz; farklı kültürler hakkında bilgi edinmek

Leave a Reply

